Isnin, 23 Mac 2009

koleksi lawak pendek

Lawak 5sen
Lawak 1
SUAMI : Kenapa sayang menangis???
ISTERI : Saya telah mmbaca sebuah buku yg sad ending lah bang...
SUAMI : Buku ape???
ISTERI : Buku bank abg lah....


Lawak 2
Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia
4 thn bersiar2 menaiki kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan
hon.

Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.
Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor l lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke???


Lawak 3
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk
meminta derma.
Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak
pun membuka
pintu.

budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????


Lawak 4
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan
pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum
tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak
pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya
Siti : Erkkkkkk........ Benci .........


Lawak 5
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motor
tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah
Tok, Kami dah bertiga !!!



Menang Loteri Rm3 Juta
Seorang lelaki bergelar suami pulang ke rumah dan memanggil isterinya secara tiba-tiba.
Suami: Sayang, cepat kemaskan beg awak!
Isteri: Kenapa?
Suami: Abang baru menang loteri 3 juta ringgit.
Isteri: Wah, bagusnya! Abang nak saya kemaskan beg untuk bercuti ke mana? Kita hendak naik kapal mewah atau bercuti keluar negara bang?
Suami: Suka hati awaklah. Saya tak peduli ke mana awak hendak pergi. Yang penting, awak seorang yang keluar dari rumah ini!